Rychle, spolehlivě a s nejlepšími podmínkami i kurzy.
Následující seznam obsahuje kroky nezbytné k tomu, abyste mohli využívat výhod bezhotovostních směn a převodů.
-
Před prvním obchodem
Zavolejte nám
Zavolejte nám na zákaznickou linku 800 22 55 99 (ze zahraničí volejte +420 222 700 990).
Volat můžete každý pracovní den od 9 do 17 hodin. Požádejte operátora o uzavření tzv. Rámcové smlouvy.
Operátor Vám sdělí možnosti, jak smlouvu uzavřít osobně nebo na dálku.
-
Identifikace
Před uskutečněním prvního obchodu vás musíme identifikovat. Připravte si doklad totožnosti (občanský průkaz nebo pas).
Pokud chcete smlouvu uzavřít jménem společnosti nebo jako OSVČ, připravte si též identifikační údaje společnosti. Detaily si vyhledáme podle veřejných rejstříků.
-
Seznam účtů
Abychom urychlili budoucí obchodování, můžete nám sdělit seznam příjemců, kam plánujete prostředky zasílat.
Pokud to předem nevíte, nic se neděje, příjemce můžete určit i pro každou platbu zvlášť.
-
Uzavření rámcové smlouvy
Předsmluvní informace a přehled všech dokumentů naleznete též v sekci Dokumenty ke stažení.
Jakmile od Vás obdržíme podepsané všechny požadované dokumenty, můžete uskutečnit svůj první obchod.
-
Průběh obchodu
Zavolejte nám
Pro aktuální kurz volejte 800 22 55 99 (ze zahraničí volejte +420 222 700 990).
Devizové kurzy uvedené na našem webu jsou orientační, i když zpravidla odpovídají skutečným kurzům, které vám sdělí obchodník na zákaznické lince.
Proto je nutné si vždy zavolat pro aktuální kurz.
Připravte si předem informace o tom:
- jakou měnu chcete poslat,
- zda chcete měnu nakoupit či prodat,
- jaké množství měny budete posílat.
Dále budeme potřebovat informace o tom, odkud a kam budou prostředky zaslány. To může mít vliv na účtování poplatků u menších částek, které nejsou od poplatků osvobozeny.
-
Vyjádření souhlasu
Poté, co vám obchodník nabídne aktuální devizový kurz a informuje vás o výši případných poplatků, je nutné pro uzavření obchodu vyjádřit výslovný souhlas s nabízenými podmínkami.
Od toho okamžiku je obchod závazný jak pro nás, tak i pro vás jako klienta.
-
Informace o příjemci
Jakmile jste se s obchodníkem dohodli na provedení příkazu, je nutné doladit informace o tom, kam budou prostředky odeslány.
Informace můžete obchodníkovi nadiktovat, můžete vybrat některého z dříve uložených příjemců nebo vám obchodník zašle jednorázový formulář, ve kterém uvedete přesné informace o příjemci. To se týká především zahraničních příjemců, u kterých může být přesné zadání komplikovanější.
Doporučujeme společně s informacemi o příjemci zaslat dokumenty dokládající původ prostředků a účel platby. Především u vyšších částek tím urychlíte zpracování.
-
Informace plátci
Když obchodník získá všechny potřebné informace, odešle vám doklad Informace plátci po přijetí předběžného platebního příkazu.
Pod tímto komplikovaným názvem se skrývá:
- přehledný soupis dohodnutých podmínek,
- informace o příjemci platby,
- seznam účtovaných poplatků a
- přesné platební instrukce pro úhradu vaší části závazku.
Před odesláním prostředků na náš účet vždy pečlivě zkontrolujte obsah Informace plátci, především zda souhlasí číslo účtu a kód banky příjemce platby a platební symboly či informace pro příjemce platby.
-
Úhrada obchodu
Prostředky zasílejte vždy přesně dle instrukcí uvedených v Informaci plátci. Důležité je správně opsat především variabilní symbol, který je pro každý sjednaný obchod unikátní.
V případě, že variabilní nebo specifický symbol nesouhlasí, se průběh celého obchodu pozdrží o nezbytné potvrzení, zda jsou údaje uvedené v Informaci plátci správné.
-
Vypořádání obchodu
Prostředky obdržíte obratem. Vypořádání platebního příkazu začneme realizovat okamžitě po připsání vaší úhrady v plné výši, pokud byla zaslána přesně dle platebních instrukcí uvedených v Informaci plátci na náš účet. V opačném případě může nastat prodlení s identifikací odesílatele prostředků a potvrzením souhlasu s podmínkami uvedenými v Informaci plátci.
Doklad o provedení platebního příkazu vám zašleme na vaši e-mailovou adresu ihned po přijetí potvrzení o provedení odchozí úhrady ze strany banky. Doklad podrobně zachycuje celý průběh obchodu včetně všech uskutečněných souvisejících úhrad (např. pokud jste platbu rozdělili na více částí). Po přijetí dokladu máte jistotu, že prostředky jsou již na cestě směrem ke konečnému příjemci.
Lhůta pro připsání prostředků na náš účet se liší dle banky odesílatele a měny platby. V rámci stejné banky jsou převody prováděny zpravidla téměř okamžitě. Převod z jiné banky však může trvat u korunových nebo SEPA plateb až jeden pracovní den, u zahraničních plateb i déle. Pro urychlení korunových plateb z jiné banky může být někdy časově výhodné úhradu rozdělit na několik menších dle limitů vaší banky pro tzv. okamžité platby.
Připsání prostředků na účet příjemce může u korunových a SEPA plateb trvat až jeden pracovní den, u zahraničních plateb i déle. Tyto lhůty nejsme schopni ovlivnit a jsou dány způsobem a pravidly fungování bankovního systému. U vyšších objemů korunových plateb nelze využít tzv. okamžitých plateb, jelikož částka musí být odeslána jako jedna platba.